Onze slaapadviseurs doen hun uiterste best om jou de optimale slaapoplossing te bieden. Toch kan het gebeuren dat je boxspring, bed of matras na enkele weken toch niet aan je wensen voldoet. Bedenk je wel dat het doorgaans ongeveer 4 tot 6 weken duurt voordat je volledig bent gewend aan je nieuwe bed.

Indien je na deze periode nog steeds niet comfortabel ligt, kun je gebruikmaken van onze 90 dagen omruilgarantie.

Wanneer je gebruik wilt maken van de omruilgarantie, kun je dit aan ons doorgeven via de onderstaande contactformulier.

Deze voorwaarden voor de 90 dagen omruilgarantie zijn geldig vanaf 1 januari 2020.

De ervaring van onze vakbekwame slaapadviseurs resulteert in een slaapadvies dat perfect op jouw persoonlijke wensen en eisen is afgestemd. Een persoonlijk online slaapadvies geeft echter nooit een volledige garantie dat de boxspring of de matras na een paar weken nog even comfortabel ligt als jij verwachtte bij aankoop. Wij geven onze klanten daarom een ‘slaapgarantie’ op het ligcomfort bij aankoop van een boxspring of matras in onze webshop. Deze slaapgarantie noemen wij 90 dagen omruilgarantie. Lees hieronder de voorwaarden.

 

1. Toepasselijkheid 90 dagen omruilgarantie

1.1 De 90 dagen omruilgarantie geldt op alle boxsprings en matrassen bij Beddenwinkel.be, met uitzondering van:

  • showroommodellen;
  • outlet modellen;
  • klachten met betrekking tot de kleur- en/of maatvoering (lengte, breedte en hoogte) van jouw boxspring of matras;
  • artikelen die beschadigd, bevuild en/of stuk zijn.

1.2 Het slaapsysteem dient persoonlijk door één van onze gespecialiseerde Beddenwinkel.be slaapadviseurs geadviseerd te zijn.

 

1.3 De basis voor het gebruik maken van de omruilgarantie ligt in het comfort en de ondersteuning. De omruilgarantie is dan ook enkel van toepassing op klachten met betrekking tot het comfort en de ondersteuning van jouw boxspring of matras.

 

2. Ingangsdatum garantie

De garantietermijn gaat in op de besteldatum welke de klant na het afronden een bevestiging via e-mail ontvangt.

 

3. Voorwaarden 90 dagen omruilgarantie

3.1 Tot maximaal 90 dagen vanaf de datum van de factuur kun je aanspraak maken op onze omruilgarantie. Dit doe je door melding te doen bij onze Klantenservice via e-mail (contact@beddenwinkel.be) of telefonisch van maandag tot en met vrijdag van 08.30 uur tot 17.30 uur op telefoonnummer +32 (0)3 296 65 29.

 

3.2 Je dient jouw boxspring of matras minimaal 30 dagen uitgeprobeerd te hebben. Je lichaam heeft namelijk tijd nodig om te ‘wennen’ aan een nieuw slaapsysteem.

 

3.3 Je maakt eenmalig aanspraak op onze 90 dagen omruilgarantie.

 

3.4 Wij gaan samen met jou op zoek naar een geschikte vervanging van jouw matras (of kern) om het ligcomfort te verbeteren. Biedt dit geen oplossing, dan kunnen we overgaan tot het omruilen van de boxspring, indien jouw type boxspring in een andere uit voering beschikbaar is. De omruilgarantie is enkel van toepassing op een omruiling binnen het assortiment van Beddenwinkel.be. Er wordt geen geld teruggegeven.

 

3.5 Wanneer je aanspraak maakt op de omruilgarantie brengen wij €50,00 servicekosten in rekening voor onder andere de uit te voeren administratieve handelingen en het transport.

 

3.6 Indien het nieuwe artikel een hogere waarde heeft, dien je het prijsverschil bij te betalen.

 

3.7 Als een artikel met een bepaalde korting/actie gekocht is, heb je geen recht op korting op het nieuwe artikel. Dit is wel mogelijk wanneer met terugwerkende kracht de korting van het om te ruilen artikel weer wordt verrekend. Dit om korting op korting te voorkomen.

 

3.8 De omruilgarantie is niet overdraagbaar op derden en geldt alleen wanneer je de boxspring of de matras in een Beddenwinkel.be winkel of webshop hebt gekocht.